Blommor o grönsaker


Fixat till dahliorna nu. Hoppas de ska hålla sig uppe fram till jag återkommer. Det regnade riktigt ordentligt igår ett tag och en hade gett vika så den låg på backen. Men den verkade inte ha gått av iaf. Så nu har alla fått sig lite olika stöd och även klippt bort vissna blommor på de som har blommor på sig. 
En från de jag övervintrat har bkommat. Sen är det faktiskt knoppar på flera av de andra! 



skoj! Tror inte de kommer hinna slå ut innan jag åker så ser fram emot att komma hem igen och förhoppningsvis få en mer färgglad syn när jag kommer 🌸🌼🌺


Gjorde ett ryck med baksidan också. Plockade bort visset och ätbart på rabarberna. Lät några vara kvar. Har inte så bra koll på om man ska lämna de vissna men ser så tråkigt ut så jag tog bort dem iaf. 
Sen har zucchinin vuxit mer. De i den lilla pallkragen har på gång blommor nu! Wiee! Det finns hopp så att säga 😉 

Gav bort massor av palettbladssticklngar förra helgen. Hade kvar fyra som jag inte kunde kasta 🙈 så jag planterade de i andra krukor för att inte öka på antalet krukor inomhus 😉😅

Vad har vi här? Paprika! Wow! Hade absolut hoppats på att det skulle komma frukt på den men lite osäker på om det skulle vara tillräckligt bra förhållanden här. Men så skoj!

Har även kunna skörda tomater från den "svarta" tomatplantan. Supergoda!

Kommentera här: