Långtur

I torsdags var det äntligen en okej dag, vädermässigt. Hade bestämt att då ska det bli en lite längre tur med cykeln. 
Sen att jag fick frågan om att hoppa in o vicka på Bodypump på lunchen a det fick väl bli en extra bonus det 😅
Det var skralt med folk då många som tänkt gå när M skulle ha det bokat av sig plus att vädret ju var rätt bra. 
Glad för de som var där iaf 😊


Rundan jag tittat ut var Carlshem - Täfteå - Täfteböle - Sävar - Bullmark - Fällforsån - Ersmark - Ersboda - Nydala - Carlshem. 

Cykelbanan längs motorvägen mellan Umeå o sävar är under all kritik tycker jag nu. Det är så mkt skador på den med sprucken asfalt o bulor som är hemska att köra över. Trist då den annars är fin åt det hållet inte motorvägen går 😄

Hade för mig att sträckan mellan sävar o bullmark var dryg. O ja, det var den stundtals men det var ännu värre när jag vände kosan mot riksväg 364 efter bullmark. Fick jobba med pannben. 
När korsningen där 364an kommer dök upp så blev jag positivt överraskad. Trodde jag skulle ha längre kvar till den. 

Men a det var tungt på många ställen men ändå en skön känsla oxå av vinden i ansiktet o benen som bara trampar på. 

Tittade lite snabbt på klockan när jag pausade träningen när jag kom hem 59km. Jaha, inte mer.. Hade som hållt på i knappt 3 timmar o så långsamt tyckte jag inte att jag cyklade. 

När jag stoppade träningen så fick jag positiva nyheter att det var 69.5km jag samalt ihop. Det kändes bättre 😊

Lite drygt trots allt att inte ha passerat 70 🤪 Det hade ju definitivt suttit riktigt fint liksom 😁

Siktar in mig på Roxen runt när jag är i Linköping. Må vädret vara på min sida, snälla! Kanske nån som vill möta upp på nåt fika stopp längs vägen? 🤗

Kommentera här: