Veckans goalball

I veckan blev det goalball trĂ€ning igen 😃 Jag tycker ju att det Ă€r riktigt skoj om Ă€n jag fortfarande Ă€r rĂ€dd för bollen 🙈 Jag P och S körde i tisdags. Blev riktigt bra tycker jag. NĂ„gra incidenter pĂ„ plan som var bra att upptĂ€cka sĂ„ man kan bli bĂ€ttre. P sköt som han brukar enligt egen utsago och det Ă€r ju bra att fĂ„ ta emot sĂ„nna hĂ„rdare skott liksom. NĂ„gra var jĂ€ttesvĂ„ra att höra! En var bĂ„de tyst och snabb. Jag strĂ€ckte ut mig men var för svag i armarna sĂ„ bollen gick mellan överarmarna och sen smĂ€llde i hakan/kĂ€ken rejĂ€lt. Ömt vart det och tyckte jag kĂ€nde blodsmak i munnen men a blev dĂ„ inte ens ett blĂ„mĂ€rke eller nĂ„t efterĂ„t sĂ„ lite besviken bli man ju 😉😅 NĂ€ vars sĂ„ med andra ord gick det ju bra. Jag blev omtumlad men inte allt för mkt mer rĂ€dd iaf. GrĂ€t gjorde jag inte heller sĂ„ jag ger mig lite cred dĂ€r. 
Svettigt blev det bĂ„de av vĂ€rme och hög anspĂ€nning. 
Blev en skön promenad till sjukhuset sen dĂ€r jag hĂ€ngde kvar till bussen mot SkellefteĂ„ kom och S med sĂ€kerhet kunde gĂ„ pĂ„ rĂ€tt buss. 
Andra trĂ€ningen blev vi fĂ€rre men fick trĂ€ffa H dĂ„ sĂ„ det var skoj. Vi jobbade mkt pĂ„ skott och att förflytta sig lĂ„ngt i försvaret. Han var bĂ€ttre pĂ„ det Ă€n mig sĂ„ mĂ„nga bollar passerade mina "stolpar". Siktet hade jag dĂ€remot stĂ€llt in strĂ„lande pĂ„ position nr 3. Den av alla som man minst ska skjuta pĂ„ 🙄😂 Spelade ingen roll om jag gick nĂ„gra steg Ă„t ena eller andra hĂ„llet. Lik förbannat hamnade bollen pĂ„ en klockren trea. Tog av bindeln nĂ„gra gĂ„nger sĂ„ jag kunde skjuta mer pĂ„ sidorna. 
HĂ€r mĂ€rker jag skillnad pĂ„ skotten för H har mycket hĂ„rdare skott pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Jag vet inte vad det Ă€r men de kĂ€nns lĂ€skigare och kĂ€nns mer nĂ€r jag rĂ€ddar de. SĂ„ det var vĂ€ldigt bra att fĂ„ nöta framförallt försvar med hans skott. NĂ„gra var dock för lĂ€skiga sĂ„ jag slĂ€ppte de utan att ens försöka 😬 men vissa limmade jag med hĂ€nderna och satan vilken go kĂ€nsla!

IgĂ„r tog jag tillfĂ€llet i akt att köra lite egen trĂ€ning nĂ€r det inte blev sĂ„ mĂ„nga pĂ„ cirkeltrĂ€ningen. Hade tĂ€nkt sparra med S men krasslighet satte kĂ€ppar i hjulet sĂ„ dĂ„ frĂ„gade jag andra S om hon kunde hjĂ€lpa mig och hon var jĂ€ttesnĂ€ll och agerade bollkastare. SĂ„ hĂ€r fick jag jobba med försvar och readyposition massor. Även att förflytta mig i sidled pĂ„ ett mer rimligt sĂ€tt Ă€n i fredags.

 SĂ„ nu tog jag Ă€ndĂ„ mĂ„nga bollar. Inte lika hĂ„rda skott men verkligen bra att trĂ€na pĂ„ att lyssna och jobba med reaktionssnabbheten. Finns mkt mkt att jobba pĂ„ dĂ€r men allt börjar ju nĂ„gonstans. 

Skulle behöva hitta en bĂ€ttre readyposition tror jag. Jag varvar lite bĂ„de höft och knĂ€. Vet inte vad jag blir mest effektiv pĂ„. LĂ€gger mkt tyngd pĂ„ vĂ€ handen sĂ„ blir trött i axeln dĂ€r sĂ„ a fĂ„r om jag har lite tur kanske jag kan fĂ„ hjĂ€lp av J eller R med lite tips nĂ€r jag trĂ€ffar de.  

Svettig och glad efterĂ„t. Knappt en timme med stort fokus och jobb med boll. 

 

Kommentera hÀr: