US Idrottspris

För drygt en vecka sedan fick jag ett meddelande om att jag var nominerad till US idrottspris. US står för Unga med Synnedsättning. Blev lite överrumplad och såklart otroligt glad för att någon tyckt att jag var värd att nominera. Fick inte veta så mkt mer än att jag skulle vara med på ett zoom-möte 4/7 kl 20.30. Jaha, ja det är ju bara att vara med så får man väl se vad som händer liksom. Lite jobbigt att vara med med video men man får ju som bara gilla läget 😉

Lördagen kommer och kvällen närmar sig. Ser till att ha duschat, fixat till håret så gott det går 😉 och tagit på mig föreningens hoodie så man ev kan se loggan. Är så sjukt nervös, ni anar inte. När jag kommer in på mötet så dyker hela min bild upp på en projektorvägg! Jag dör så hemskt! 😳

Efter lite tid så kommer de till det här priset då som ska delas ut. Vi är tydligen fyra stycken som blivit nominerade. De läser upp vad folk skrivit för nomineringstexter till varje person. Sjukt jobbigt när de läser upp mina, hur ska man reagera liksom. Jag blir ju jätteberörd och tacksam men så svårt att visa känslor utåt förutom när jag är ledsen då brister det ju helt istället 😝

De andras nomineringar kändes som så maffiga så hade på känn att det nog borde vara nån av dessa som borde vinna.

 

”Vinnaren för årets Idrottspris går till… Amanda Stendahl!”

 

OMG han säger mitt namn! Det är jag som vunnit! 😀Herregud hur ska jag visa min glädje? (Är väl bara jag som tänker så va haha😅) Sen skulle jag ju berätta lite om allt, shitt kändes som jag stakade mig och sluddrade. Svårt att veta vad man ska säga också. Vill ju inte det ska bli för långt men inte för kort heller. Aja, nåt blev det iaf.

När mötet var avslutat så skakade jag i hela kroppen länge efter det. Hade till och med svårt att sova för jag var så uppspeedad av glädje.

Så fantastiskt att det jag gör är uppskattat och att jag får göra skillnad precis som jag önskar att det blir för de jag tränar. Här nedan är några av de texter som skickades in som motivering till att jag skulle få priset. Blir helt varm i hjärtat när jag läser de 😍

 

”Amanda är en riktig eldsjäl. Hon har sedan hösten 2019 startat upp verksamhet i Umeå för ett gäng personer med synnedsättning på ett helt gudomligt sätt. Med sitt engagemang, inställning och härliga sätt har hon fått flera personer att kontinuerligt börja idrotta och röra på sig!” 

”Jag har själv en synnedsättning och har följt med dottern på cirkelträning under Amandas ledning och hon har en enorm förmåga att syntolka och ge instruktioner fast man inte ser! Hur lätt som helst att träna under Amandas ledning! Och jag tror inte att hon har någon utbildning i syntolkning alls!!! Hon har nog kanske helt enkelt den gåvan!” 

”MÄNNISKOR SOM AMANDA STENDAHL växer inte på träd!” 

”Jag är pappa till en 17-årig dotter och ser vilken stor betydelse det är för henne att få träna med Amanda!”

”Hon pushar på, stöttar och skrattar med sina deltagare på träningarna!”

”Jag vill nominera Amanda Stendahl (Umeå) till US idrottspris på grund av hennes ihärdiga arbete för synnedsattas rätt till rörelse.”

”Det är fantastiskt att se hur denna fantastiska person har gjort hur min tvillingsyster ser framemot dessa träningar, och hur de gör henne glad.”

 

Istället för att bara släta över det här så ska jag nu stolt sträcka på ryggen och glädjas åt den här vinsten! 😃

Stort tack från hela mitt hjärta! 💗

 

 

 

 

 

1 Evve:

skriven

Men åh vilka fina ord! Gråter när man läser! Du är ju fantastisk syrran ♥️♥️

Svar: ❤❤❤
Amanda

Kommentera här: